بهره برداری ازمخزن ۲هزار متر مکعبی آب شرب شهر قطور خوی در شهریورماه سال‌جاری 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: مخزن ۲هزار متر مکعبی آب شرب شهر قطور خوی در شهریور ماه سال‌جاری به بهره برداری می رسد.

یداله سلطانی ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران به اهمیت آب در زندگی جوامع بشری پرداخت و گفت : آب یکی از نعمت های خداوند است برای رشد و تعالی انسانها که در اختیار آنها قرار داده شده است.


وی در همین زمینه ادامه داد: در آموزه های زندگی ساز اسلام، اصراف ممنوع است و این ممنوعیت همان ابعاد زندگی انسان را فرا می‌گیرد یعنی همه مردم در تمام شئون و در هر زمان و مکان موظف اند اصل عدم اصراف را رعایت کنند.

 سلطانی در ادامه از مشترکین شهر خوی تشکر ویژه کرد و ادامه داد : ۶۵ درصد مردم شهر خوی، آب را که یکی از نعمت های بزرگ خداوند است درست مصرف کرده واز اصراف آن جلو گیری می کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در ادامه سخنان خود به مخزن ۲هزار مترمکعبی شهر قطور اشاره کردو گفت: مردم قطور خوی بدلیل افت فشار آب مشکلاتی داشتند که به همین خاطر پروژه مخزن ۲۰۰۰متر مکعبی  آب شرب شهر قطور خوی با اعتبارهزینه شده  بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می رسدو در آن صورت مشکلات آب شرب مردم  قطور حل خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه های شهری و روستایی در حال اجرا شرکت آب وفاضلاب این شهر اشاره کردوگفت:  ۱۱ پروژه در بخش شهر ی با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان درحال اجرا داریم که از جمله شاخص ترین آنها مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهرک ولیعصر بود که با حضور استاندار افتتاح شد .
وی ادامه داد: ۱۸پروژه دربخش روستایی با اعتبار بالغ بر۱۰۶میلیاردتومان واجرای ۱۰ پروژه‌ بامبلغ۲میلیارد تومان با مشارکت فرمانداری در حال اجرا هستند.که این پروژه ها شامل ۳۱روستا می باشد.

سلطانی در ادامه به بخش جاری عملکرد این شرکت اشاره کردوافزود:دراین بخش اجرای خط انتقال وشبکه توزیع آب به طول ۳۹کیلومتر،اصلاح شبکه وخط انتقال بطول ۱۵کیلومتر ،نصب انشعاب۸۸۶۶فقره ،تعویض کنتور خراب مشترکین ۴۳۳۹فقره ومرمت وبهسازی ۱۳چشمه ی روستا با اعتبار ۲میلیاردو ۶۰۰هزار تومان می باشد.که در این صورت ۱۰۰ درصد درشهر و۷۸درصد در روستا ها، مردم ازآب بهره مند شدند.

سلطانی به تشریح آخرین وضعیت آبرسانی در شهرستان خوی اشاره کردوگفت: شهرستان خوی با شهر(خوی- فیرورق- ایواوغلی- دیزج دیز- قطور- زرآباد) با مرکزیت خوی و ۲۰۹ روستا در ۵ بخش با جمعیت بالغ بر ۳۴۰هزار نفر با ۱۳ هزار مشترک با جمعیت تحت پوشش شهری ۱۰۰ درصد ، و روستایی ۷۷ درصد و نیاز آبی ۲۵۰۰ لیتر درثانیه با ۱۰۹ حلقه چاه ( ۴۳ حلقه شهری و ۶۶ حلقه روستایی) و ۵۳ دهنه چشمه در حال خدمت رسانی است .


وی عمده ترین مشکل آب شرب پایدار این شهرستان را ، کاهش دبی چشمه های تامین کننده آب و فرسودگی سیستم شبکه توزیع آب دانست.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.